راهبری فرهنگی در دانشگاه - حمزه شریفی دوست

در این دوره، به بررسی نظام‌مند راهبردهای الزامی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و الزامات فرهنگی مرتبط با مأموریت‌های این نهاد می‌پردازیم. آموزش‌ها بر پنج راهبرد اصلی (حضور عالمانه، مسجد‌محوری، توانمندسازی فعالان فرهنگی سیاسی، توسعه دانش‌افزایی استادان، تعامل با گروه‌های معارف) تمرکز دارند. شرکت‌کنندگان با نقش نهاد در سیاست‌گذاری، هدایت ... (بیشتر)
44 فراگیر تاکنون ثبت نام کرده اند!
1 جلسه
راهبری فرهنگی در دانشگاه - حمزه شریفی دوست
جلسات آموزشی درس
برای دسترسی به جلسات آموزشی، لطفا ابتدا در درس ثبت نام نمایید.

یادگیریِ امروز؛ آینده فردا!

در این دوره، به بررسی نظام‌مند راهبردهای الزامی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و الزامات فرهنگی مرتبط با مأموریت‌های این نهاد می‌پردازیم. آموزش‌ها بر پنج راهبرد اصلی (حضور عالمانه، مسجد‌محوری، توانمندسازی فعالان فرهنگی سیاسی، توسعه دانش‌افزایی استادان، تعامل با گروه‌های معارف) تمرکز دارند. شرکت‌کنندگان با نقش نهاد در سیاست‌گذاری، هدایت فرهنگی، تعاملات نهادی، پاسخ به شبهات، سامانه‌های مجازی و ابزارهای نظارتی آشنا می‌شوند. همچنین نحوه برنامه‌ریزی عملیاتی، تدوین QSPM، و طراحی ماتریس راهبردی نهاد مورد بررسی قرار می‌گیرد. دوره تلاش دارد با ارتقاء دانش راهبرانه، بینش فرهنگی، و مهارت‌های مدیریتی فرهنگی، مخاطبان را برای ایفای نقش در ساختار نهادهای دانشگاهی آماده سازد.

هدف کلی دوره: آموزش نظام راهبری فرهنگی نهادهای دانشگاهی با تمرکز بر راهبردهای الزامی، سیاست‌گذاری فرهنگی و مهارت هدایت عناصر فعال دانشگاه.

ویژگی های متمایز دوره:

  • آموزش پنج راهبرد بنیادین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه
  • تحلیل تجربه‌های واقعی از اجرا و چالش‌های فرهنگی
  • بررسی مدل‌های توانمندسازی فعالان فرهنگی دانشجویی
  • آموزش ساختار تعامل بین نهاد و گروه‌های آموزشی و معارف
  • بهره‌گیری از اسناد فرادستی فرهنگی و دانشگاهی کشور
  • طراحی ماتریس راهبردی و برنامه‌ریزی عملیاتی نهاد

این دوره چه نیازی از شما برآوده می کند:

  • شناخت عمیق از ساختار فرهنگی نهاد در دانشگاه
  • آشنایی با اصول برنامه‌ریزی فرهنگی و تحلیل محیط دانشگاهی
  • توان تحلیل انتقادی مسائل فرهنگی از منظر نهاد
  • ارتقاء مهارت‌های تعامل با فعالان فرهنگی و تشکل‌ها
  • آشنایی با ابزارهای نظارتی و سیاست‌گذاری فرهنگی
  • توان تدوین سند راهبردی و طرح عملیاتی فرهنگی

مخاطبان دوره:

  • مسئولان و کارشناسان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها
  • مدیران فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها
  • اعضای گروه‌های معارف، هم‌اندیشی و استاد مشاور فرهنگی
  • روحانیون فعال در عرصه تبلیغ دانشگاهی
  • طلاب علاقمند به حضور فرهنگی در دانشگاه‌ها
  • دانشجویان فعال در تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی – دینی

با شرکت در این دوره قادر خواهید بود:

  • راهبردهای الزامی نهاد را دسته‌بندی و تبیین کنید.
  • مدل‌های تعامل نهاد با گروه‌های دانشگاهی را تحلیل نمایید.
  • چالش‌های فرهنگی دانشگاه را شناسایی و اولویت‌بندی کنید.
  • برنامه فرهنگی جامع دانشگاه را طراحی و تدوین کنید.
  • ساختارهای مسجد‌محوری و نقش امام جماعت را سازماندهی کنید.
  • شبکه فعالان فرهنگی را طیف‌بندی و توانمند سازید.
شعار درس
رایگان!
44 فراگیر تاکنون ثبت نام کرده اند!

بعد از این دوره...

  • راهبردهای عالمانه نهاد را در محیط دانشگاه تبیین می‌کنید.
  • ظرفیت تعامل نهاد با گروه‌های معارف را توسعه می‌دهید.
  • برنامه عملیاتی فرهنگی دانشگاه را مبتنی بر سند راهبردی طراحی می‌کنید.
  • الگوی توانمندسازی فعالان فرهنگی را اجرا می‌کنید.
  • شبهات پرتکرار دانشجویان را شناسایی و پاسخ‌دهی فرهنگی ساماندهی می‌کنید.
  • ساختار مسجد دانشگاه را بازطراحی و کارکرد آن را گسترش می‌دهید.